Weer een prachtige dag achter de rug. Denk je steeds dat het niet mooier kan worden … wel dus!

Bij het ontbijt nog even getwijfeld of we vandaag de scenic route zouden nemen of, vanwege de lange rit van gisteren, toch de snellere optie om naar Hailey te rijden via de Interstate. Achteraf gelukkig ons toch aan de geplande route door de natuur gehouden.

Na vertrek eerst nog even naar de Walmart gereden om onze voorraad voor onderweg weer aan te vullen. Leuke klanten hebben ze daar hoor 😉

Daarna om tien uur echt op pad, althans toch eerst een stukje de snelweg op.

Na vijf minuten karren reden we de staat Idaho binnen en niet veel later werd de snelweg verlaten en ging het over kleine lokale wegen richting het Boise National Forest. De dorpelingen hadden zich ook deze zondagochtend verzameld in de kerkjes die wij passeerden.

Wij volgen de Highway 17 of te wel de Wildlife Canyon Scenic Byway. Langs deze weg waren diverse stops met uitzicht op de schitterende natuur om ons heen en de Payette River die gelijk aan de weg door het landschap meanderde.

Wildlife werd er helaas niet door ons gespot maar de omgeving maakte dit ruimschoots goed.

Na 58 km ging de 17 over in de 21 welke als bijnaam heeft de Pondarosa Pine Scenic Byway.

Ook dit was weer een te mooie weg om te rijden.

De temperatuur was inmiddels opgelopen tot een aangename 20+ graden waar op door ons ook was geanticipeerd door s ochtends in korte broeken te vertrekken

Tegen enen hielden we halt bij de Kirkhams Hot Spings. Een rustplaats/camping bij een natuurlijke warmwaterbron. Op diverse plaatsen uit de berg kwam warm water gesijpeld. De temperatuur van het water kan oplopen tot 82 Celsius (!). Gelukkig was het vandaag lekker warm getuige de diverse kinderen die in de poeltjes aan het badderen waren.

Bijzonder weer om te ervaren.

Na de lunch werd de 21 weer opgereden en ging het snel hoger en hoger. Rond ons heen verschenen ook de besneeuwde bergtoppen en niet veel later stonden wij er zelf midden in. Nog steeds in korte broek want ondanks dat de temperatuur was teruggelopen naar zo’n 6 (!) graden op 2200 meter hoogte, was het in de zon en zonder wind prima uit te houden.

Het Boise Forest was inmiddels naadloos overgegaan in het Salmon Challis Forest wat later weer aansloot op het Sawtooth National Forest. Echt een prachtige route om te rijden, niet in de laatste plaats ook door het ideale weer van vandaag.

Op een open hoogvlakte gingen we in de remmen voor een groep Elks die daar stonden te grazen (foto’s zijn door Miek gemaakt met de telelens en dus nog niet beschikbaar).

Bij een viewpoint hadden we nog een mooi uitzicht op een deel van wat wij zojuist hadden gereden.

Wij vonden het bijna jammer dat tegen vier uur deze route was voltooid en we weer de meer bewoonde wereld in reden.

In het wintersportplaatsje Ketchum werd nog een rondje door de stad gewandeld maar op deze zondag was daar weinig te beleven.

18 Kilometer verder lag ons hotel voor de komende nacht in het kleine plaatsje Hailey.

Nadat was ingecheckt zijn hebben we hier nog wat rondgewandeld en kwamen wij uiteindelijk terecht in de Sun Valley Brewery. Omdat het zonnetje nog niet achter de bergen was verdwenen vroegen wij of we op het buitenterras konden zitten. En dat was uiteraard mogelijk. Dat was meteen voor de overige aanwezigen ook aanleiding om naar buiten te komen maar uiteraard hadden wij het beste plekkie in de zon. En dat met een hap(je) en een drankje erbij, heerlijk!

Toen de zon na een uurtje achter de bergen verdween werd het wat frisjes (we zitten nog steeds op hoogte) en werd binnen de avondmaaltijd gedaan.

Voldaan zijn we terug gewandeld naar ons hotel waar we terugkijken op een weer hele mooie vakantiedag!